Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Законом України № 2262-VIII від 21 грудня 2017 р. «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування в сфері паркування транспортних засобів» передбачається можливість притягнення водіїв до відповідальності за вчинене порушення Правил дорожнього руху шляхом фіксації факту правопорушення поліцейськими і інспекторами з паркування в ручному режимі за допомогою фото- та відео-камер, що здійснюють запис місця, часу і дати порушення правил паркування.
При цьому, адміністративну відповідальність за вчинення правопорушення, зафіксованого у режимах авто-фіксації або фотозйомки (відеозапису), буде нести фізична особа або керівник юридичної особи, за якою зареєстровано транспортний засіб, а в разі якщо до Єдиного державного реєстру транспортних засобів внесено відомості про належного користувача відповідного транспортного засобу, – належний користувач транспортного засобу. У разі, якщо транспортний засіб зареєстровано за межами території України і такий транспортний засіб відповідно до законодавства не підлягає державній реєстрації в Україні, до адміністративної відповідальності за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, або за порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), притягається особа, яка ввезла такий транспортний засіб на територію України.
Закон передбачає нововведення – залишення уповноваженою посадовою особою повідомлення про притягнення до адміністративної відповідальності на місці вчинення правопорушення на лобовому склі транспортного засобу, яке буде містити інформацію про порядок виконання адміністративного стягнення.
За заявою відповідальної особи/власника транспортного засобу, інформація про фіксування в автоматичному режимі або режимі фотозйомки (відеозапису) адміністративного правопорушення передається з використанням повідомлень рухомого (мобільного) зв’язку та/або електронної пошти.
Окрім того, Законом вносяться зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, що передбачають відповідальність у вигляді штрафу за порушення правил паркування транспортних засобів та порушення правил обладнання майданчиків для платного паркування транспортних засобів.
Так, порушення правил паркування транспортних засобів, у тому числі не оплата вартості послуг з користування майданчиком для платного паркування за кожну добу користування, тягне за собою накладення штрафу у двадцятикратному розмірі від вартості однієї години послуги з користування тим майданчиком для платного паркування транспортних засобів, на якому знаходиться транспортний засіб у момент порушення. Паркування транспортних засобів на місцях, не призначених для паркування відповідних транспортних засобів (наприклад місця, призначені для людей з інвалідністю), тягне за собою накладення штрафу в тридцятикратному розмірі від вартості однієї години послуги з користування тим майданчиком для платного паркування транспортних засобів, на якому знаходиться транспортний засіб у момент порушення. При цьому, порушенням визнається факт простою автомобіля на платному майданчику протягом 10 хвилин і більше без попередньої оплати за послуги.
Таким чином, якщо вартість паркування по м. Запоріжжю в середньому складає 10 грн. за годину, то розмір штрафу в разі порушення правил паркування, а також не оплати за послугу паркування протягом доби або більше складатиме 200 грн. У разі паркування на майданчику на місці, що призначено для іншого виду транспортних засобів, доведеться сплатити штраф вже в розмірі 300 грн. При цьому, оплата штрафу не звільняє особу від обов’язку сплати за надану послугу за весь час її фактичного надання.
Закон також роз’яснює порядок оплати вартості послуг з паркування як у разі впровадження автоматизованої системи контролю, так і за відсутності такої.
Евакуація транспортного засобу на штрафмайданчик без згоди власника буде застосовуватися при суттєвому перешкоджанні дорожньому руху або створенні загрози безпеці руху. Повернення евакуйованого транспортного засобу відбувається невідкладно за зверненням особи після сплати штрафу за вчинене правопорушення та оплати вартості послуг із транспортування та/або зберігання транспортного засобу.
Змінюються і строки виконання постанови про накладання адміністративного стягнення. Так, у разі сплати відповідальною особою/власником транспортного засобу 50 відсотків розміру штрафу протягом 10 банківських днів з дня набрання законної сили відповідною постановою, така постанова вважається виконаною. У разі несплати штрафу вищезазначеними особами протягом 30 днів з дня набрання законної сили постановою про накладення адміністративного стягнення за правопорушення у сферах безпеки дорожнього руху та паркування транспортних засобів така постанова підлягає примусовому виконанню.
У разі оскарження постанови про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу за правопорушення у сферах безпеки дорожнього руху та паркування транспортних засобів перебіг строків, визначених цією статтею, зупиняється до розгляду скарги.
Нагадуємо, що розгляд адміністративних справ за позовами громадян про оскарження такого виду постанов посадових осіб патрульної поліції здійснюється місцевим загальним судом в порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України. При цьому, враховуючи усталену судову практику з цього питання, громадяни звільняються від сплати судового збору у таких справах.